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Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Composite materials LPV/H ∞ control Electromagnetic induction Inverse problem Magnetic fields Decentralized control LPV /H ∞ LMI Active Front Steering Global Chassis Control Global Chassis Control GCC Chaotic behavior Buck converters LPV/H∞ Global Chassis Control Autonomous Vehicles Household appliances Active Front Steering Characteristic multiplier Independent periodic attractors Stators Finite element methods Vehicle dynamics Experimental study Filtering Centralised control Coût total du système Energy management strategy Active Suspension Grid connected Insulation Finite element method Forecasting errors Centered moving average filters Filtres à moyenne glissante DYNAMIQUE Integrated control Equations Bifurcation Energy management system Hourly modelling strategy Field distribution Anticontrol of chaos Conductors Electric vehicle Electromagnetic fields Anticontrol Temperature measurement Electromagnetic compatibility Frequency H∞ control Electromagnetic interference Control system architecture Monodromy matrix Inverse problems Chaos Hybrid power system Buck converter Fuzzy Logic Control Circuits Centralized Multilayer Control Induction machine Battery LPV systems Switching piecewise-constant controller Heat transfer Geometry Energy management Conducting materials Acceleration DC-DC power converters Automotive systems Automotive control Super-Twisting Sliding Mode Control Genetic algorithm Filippov method Fuzzy Logic Dc-dc power converters Mathematical model Direct Yaw Control Dynamics Active Suspensions In-wheel motors Hinf Energy Management Temperature distribution Fundamental transition matrix Hysteresis current mode control Control Architectures LPV system Look-Ahead Distance Boost converter Discrete model Gestion de l’énergie Initial conditions ADHERENCE PNEU ROUTE Geometrical shape Adaptive filtering Global chassis control Energy Consumption Independent chaotic attractors

 

 

 

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